Translate

Persoonlijke Blog: Zelfmoord, maar het ging zo goed

Zelfmoord, maar het ging zo goed


Spiegel, spiegel..

Kun je het niet zien?

Wat je me toont, maakt me dood......



Tentamen Suïcide (TS)

Ik blijf het een heel bijzondere terminologie vinden, zelfmoord poging
(Tentamen: poging Suïcide: zelfmoord)

Alsof je het gehaald hebt

omdat ik onbewust en automatisch een koppeling maak met de meer schoolse betiteling van een proefwerk en of toets, waar je zoveel mogelijk moeite voor deed om zo goed mogelijk te doen

Helaas heb ik zoals zo veel mensen van nabij ervaring met zelfmoord. Personen die het hebben geprobeerd en zijn 'gefaald', maar helaas ook iemand waarbij het wel 'geslaagd' is.

Wat ik zo bijzonder vond bij de 'geslaagde' poging, van een vriendin die dichtbij ons stond, was de ontzettende goed geregelde poging.

Alles was tot in de puntjes geregeld, niemand vermoedde iets, juist niet omdat het zo goed ging de laatste tijd

En dan plots.......is ze weg, en het enige wat dan overblijft is een briefje, waarin ze zegt waarom ze het gedaan heeft

Is dat voldoende antwoord, nee, natuurlijk niet, het is niet te begrijpen, juist omdat het zo goed ging de laatste tijd....

Sindsdien ben ik me gaan verdiepen in deze materie, ik begreep niet dat je eigenlijk altijd (na een geslaagde poging) hoort dat het zo onbegrijpelijk is, omdat het zo goed ging

Wat blijkt is dat mensen die hen eigen leven niet leefbaar meer vinden, op een gegeven moment de keuze maken om zelfmoord te gaan plegen

en heel ironisch, geeft juist deze beslissing (en de precieze planning ervan en ernaar toe), de rust die gezien wordt door de nabestaanden, waardoor het daadwerkelijke moment zo totaal onverwacht is

omdat het juist zo goed ging........

Maar het ging zo goed, omdat 'ze' wist (en) dat het lijden zou gaan stoppen....

Geen opmerkingen